Demi Masa

Thursday, March 18, 2010

Senyumlah kepada alam, alam pasti tersenyum kepada anda =)

Bismillahirrahmanirrahim..

Dengan nama Allah, aku memulakan hariku..
Orang kata kalau kita senyum kepada alam, alam akan kembali tersenyum kepada kita. Sekarang aku sedang tersenyum. Aku juga pernah terbaca dalam sebuah buku kalau tidak silap, mulakan hari anda dengan senyuman supaya hari itu lebih bermakna. Lebih kurang begitulah.

Semalam aku alami tekanan sedikit. Macam-macam masalah menimpa. Jadi hari ini aku ingin mulakan dengan senyuman, semoga hari ini lebih baik dari semalam. InsyaAllah..amin.

Ada satu hadis Nabi sallallahu 'alaihi wassalam begini maksudnya:

"Beruntunglah sesiapa yang hari ini lebih baik daripada semalam, rugilah sesiapa yang hari ini sama seperti semalam dan celakalah sesiapa yang hari ini lebih buruk daripada semalam."

Aku berharap hari aku ini akan lebih baik daripada semalam. Semoga aku bersama orang-orang yang beruntung. Amin..

p/s: masih tersenyum supaya hari turut tersenyum kepadaku =)

No comments: