Demi Masa

Friday, March 26, 2010

Siapa pencuri itu??

Bismillahirrahmanirrahim..

Aku mohon semoga post ini dipandu oleh Allah, bukan mengikut nafsu mahupun akal aku sahaja. InsyaAllah.

Kenapa aku sertakan gambar ini? Hmm, sebelum apa-
apa ingin aku katakan, si perempuan itu bukan diriku kerana aku tidak layak. Aku tidak secantik gambaran itu.




Cuma apa yang aku ingin tanyakan disini, hati aku dicurikah? Sengaja bertanya. Aku sendiri tidak tahu apatah lagi antum yang membaca bukan?

Andai hati aku dicuri, kuatkan aku Ya Allah. Semoga tidak terjatuh ke dalam jurang cinta nafsu.

Andai aku yang mencuri hati, kuatkan hati pemuda itu Ya Allah. Semoga imannya semakin teguh terhadapMu.

Ya Allah, Kau kuatkanlah imanku dan imannya. Semoga syaitan tidak terus menggoda kami. Amin.

p/s: post ini tidak pasti ada kaitan dengan diriku atau tidak. Sungguh, aku tidak mengerti perasaan aku sekarang.


2 comments:

yantiahmadbasirruddin said...

Perempuan yang suci adalah perempuan yang dijaga oleh Allah
Tidak sedikit pun Allah memenarkan mana mana lelaki menyentuh dirinya walaupun hatinya...
Kerana Allah teramat mencintainya
Tetapi andai kita bergelumang dengan cinta lelaki,
Di mana Allah untuk menjaga kita?
Allah seperti melepaskan kita kepada seorang manusia yang lebih banyak mengecewakan kita

Jika Allah datangkan kesedaran dalam diri supaya meninggalkan cinta seorang lelaki,
Bermakna Allah mahu ambil kita kembali untuk dijagaNya

(:

Ummu Humaira' said...

na'am sahih yanti..
semoga Allah menjaga diriku dan dirimu, insyaAllah..
(^_^)