Demi Masa

Wednesday, March 17, 2010

Cabaran adalah untuk ditempuh, bukan dielak!

Bismillahirrahmanirrahim..

Dengan namaMu Ya Allah, aku sentiasa mengharap keredaanMu..amin.

Sem 3 memang sudah bermula, tetapi apa yang kita harapkan tidak selalunya apa yang sebenarnya akan terjadi. Pastinya semua orang akan mengharapkan agar dipermudahkan segala urusan. Termasuk aku. Namun apakan daya, Allah yang menentukan segala. Orang beriman itu pasti diuji.

Hanya orang-orang yang bersabarlah disempurnakan pahalanya tanpa batas.[Az-Zumar 39:10]

Dan ayat al-Quran di atas telah menjelaskan bahawa orang-orang yang bersabarlah yang akan diberikan pahala berlipat ganda. Aku mahukan itu! Oleh itu, aku wajib bersabar sekarang.

Apa masalah aku sekarang?? Perihal group FIM yang tidak selesai lagi itulah. Masalah siapa sekarang ya? Sistem UIA yang tidak teratur atau salahnya ada pada aku? Walau siapapun, aku berharap kesudahan yang baik untuk kami semua. InsyaAllah..

Akhir kalam, segalanya aku serahkan kepada Yang Maha Esa. Ya Allah, permudahkan urusanku..amin.

p/s: tengok
langit dapat kurangkan masalah, betul ke??

No comments: