Demi Masa

Saturday, March 20, 2010

Aku masih setia

Bismillahirrahmanirrahim

Dengan nama Allah aku mulakan penulisan pada petang ini. Semoga barakah melimpahi bumi petang ini. Amin.

Aku masih setia di meja study ini. Latihan math aku sentuh sedikit, agar tidak sia-sia petang aku ini. Sambil laptopku memainkan lagu-lagu nasyid, tidaklah sunyi sangat duduk keseorangan begini sambil itu boleh berzikir kepada Kekasihku, insyaAllah.

Aku lihat awan sudah memberat di langit. Sangkaanku ba'da asar nanti mungkin hujan. Aku renung jauh di arah barat sudah kelihatan gelap, hujan mungkin. Namun semua kuasa Allah sama ada Dia mahu menurunkan hujan atau tidak.

Orang kata sediakan payung sebelum hujan. Namun aku kata, angkat baju di ampaian sebelum hujan, hahA! Baru usai angkat jemuran yang aku basuh petang semalam. Alhamdulillah, cuaca yang baik membolehkan jemuranku kering.

Hujan membawa rahmat bukan? InsyaAllah. Semoga hujan yang bakal turun sebentar lagi akan membawa rahmat kepada semua penduduk bumi. Aku mohon perlindungan kepadaMu Allah andai Engkau turunkan balasanMu bersama hujan ini. Ampunkan dosaku ya Allah. Amin ya Rabbal 'Alamin.

No comments: