Demi Masa

Saturday, May 1, 2010

Subhanallah..

Bismillahirrahmanirrahim..

Dengan namaMu Ya Allah, aku mulakan pagiku. Semoga hari ini diberkati olehMu.

Nyaman rasanya pagi-pagi begini melihat ke luar jendela. Melihat keindahan ciptaan Allah, mendengar kicauan burung. Subhanallah, indah sungguh! Terasa semua masalah hilang buat seketika.

Maha Suci Engkau Ya Allah yang telah menciptakan alam ini. Tiada ciptaan yang lebih sempurna dari ciptaanMu. MasyaAllah..

Alhamdulillah, matahari masih lagi terbit dari sebelah timur menandakan pintu taubat masih terbuka luas untuk hamba-hambaNya. Maha Pengasih, Maha Penyayangnya Engkau Ya Allah.

Ya, matahari memang hamba Allah yang taat. Tidak pernah gagal mematuhi perintah Tuhannya. Tidak pernah gagal berbakti untuk makhluk bumi. Jika dilihat pada diri ini, jauh sungguh darjat ketaatanku. Aku masih betah untuk melakukan maksiat kepadaMu. Sedangkan Engkau tidak pernah jemu memberi keampunan dan rahmat kepada hambaMu. Hinanya diri ini. Maha Suci Engkau Ya Allah.

Bangun di awal pagi tadi sempat juga aku melihat bulan penuh dari tingkap bilikku. Ya, bulan juga hamba Allah yang taat. Sentiasa mengindahkan malam yang gelap dengan cahayanya yang menawan. Tetapi ramai makhluk ciptaan Allah menyalahgunakan waktu malam. Adakah aku termasuk golongan tersebut? Na'uzubillahiminzalik..

Senyum, aku tidak akan terlupa untuk senyum di awal hari supaya hariku akan menjadi manis semanis senyuman yang diberi. InsyaAllah. Menelefon ummi dan ayah di pagi hari memang sudah menjadi rutin harianku. Mendengar suara insan-insan yang aku cintai ini sudah mampu membuatkan aku tersenyum sepanjang hari. Merekalah hadiah Allah yang terbaik buatku.

Semoga ummi dan ayah sentiasa dirahmati, diberkati dan diredhai Allah. Semoga ummi dan ayah dimurahkan rezeki secukup-cukupnya. Semoga ummi dan ayah sentiasa bahagia di dunia dan akhirat. Amin.

Ala sayang ummi dan ayah!

No comments: