Demi Masa

Friday, July 29, 2011

Allah Knows Best

Bismillahirrahmanirrahim..

Aku kembali menukilkan kalam dengan menyebut asma' Allah. Segala puja dan puji hanya untukNya. Semoga redhaNya mengiringi setiap hembusan nafasku. Selawat dan salam buat junjungan mulia Rasulullah SAW.

Subhanallah, Alhamdulillah, Allahuakbar. La haula wala quwwata illa billah.

Sempat menonton bola antara Malaysia dan Singapura tadi. Tidak tahu untuk mengulas apa, bukan aku tahu sangat pasal bola. Aku tonton tadi pun kerana ingin menyokong Malaysia. Keputusan seri membuatkan Malaysia gagal untuk ke peringkat seterusnya. Redhalah, itu yang terbaik.

Rasa-rasa mahu merendam hati ini ke dalam cecair peluntur sebentar. Banyak kekotoran dan hitam yang sudah lama menggelapkan hati. Kalaulah boleh dengan merendamkan hati ini ke dalam peluntur boleh menyucikannya semula, tentu sahaja akan aku buat. Tetapi, cara itu bukan sahaja tidak berkesan, malah boleh membawa maut! Gila.

Hanya dengan bertaubat dapat menyucikan semua itu, dengan keampunan dari Allah tentunya. Apabila dahi ini sujud dan merendahkan diri kepada Ilahi, saat itulah sebenarnya keadaan kita paling hampir denganNya. Saat itulah kita kembali mengakui
hakikat diri sebagai hamba. Aku mahu kembali kepada fitrah.

Duhai hati, jangan merindu pada yang bukan ahli. Letakkan rindumu hanya pada Ilahi. Hanya padaNya akan engkau temui cinta hakiki.

It has been five or six years and still counting. Yet, can't get rid of that name. Bukan aku tidak pernah mencuba. Dalam doa bersungguh aku memohon kepada Ilahi. Haih..mungkin mujahadah aku masih belum all out. Atau sahaja, hati ini yang tidak dijaga rapi agar tidak kotor kembali?

"Syak?? Masih??"

Aku hanya diam. Tiada jawapan konkrit untuk itu. Biar hatiku sahaja yang menjawab, "Allah knows best. Let Him decide."

Benar, aku akan terus menunggu. Menunggu Allah menentukan segalanya. InsyaAllah.

No comments: