Demi Masa

Tuesday, May 3, 2011

Mekar

Bismillahirrahmanirrahim..

Aku mulakan dengan menyebut nama Allah. Segala puji dan puja hanya layak untuknya. Mengharap redhaNya di setiap hembusan nafasku. Selawat dan salam aku titipkan bersama buat junjungan mulia Rasulullah SAW.

Subhanallah, Alhamdulillah, Allahuakbar.

Aku bersyukur Ya Allah dengan nikmat iman dan Islam ini. Alhamdulillah.

"anggap lah istiqomah itu seperti bernafas...ia proses yg sentiasa berterusan, perlu utk menjadi nadi pd jiwa yg menjadi kuntum bungaan kasih Illahi yg mekar..andainya istiqomah tu berhenti, tentulah layu kuntum bungaan tu"

Subhanallah. Melayari facebook tadi. Masih. Sedang mencedok ilmu daripada seseorang yang lebih berpengalaman. Alhamdulillah banyak ilmu yang dapat. Ayat di atas pula dapat dari seseorang yang aku hormati. Subhanallah, indah gubahan ayatnya. Mendalam pula. Syukran ya akhi!

Ilmu yang sedang aku cedok ini insyaAllah bakal dikongsi. Tetapi tunggu nanti, sekarang belum habis menuntut.

*Senyum :)

Allahu'alam bissawab.

No comments: