Demi Masa

Monday, May 9, 2011

Beginning

Bismillahirrahmanirrahim..

Aku memulakan kalam dengan menyebut asma' Allah Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang. Segala puji dan puja hanya layak untukMu. Hanya Engkau yang aku sembah dan hanya Engkau tempat memohon pertolongan. Selawat dan salam disertakan buat junjungan mulia Rasulullah SAW.

Hari ini hari kedua di UIA. Masih tiada sebarang aktiviti yang sibuk. Sepanjang hari aku memerap di dalam bilik. Dua orang kakak roommatesku sedang praktikal jadinya awal pagi lagi sudah hilang, lewat petang baru pulang. Adah pula keluar ke Mydin tengah hari tadi bersama Umi. Malam ini pula dia sambung kerja di kiosk Hafsah. Aku jadi penunggu biliklah sepanjang hari ini.

Jadinya terlalu banyak masa terbuang, melayari internet tetapi tiada yang menarik sangat pun. Sambil-sambil itu aku mengambil waktu untuk berfikir mengenai muakha kedua nanti yang mana aku dilantik sebagai Programme Managernya. Amanahnya besar, jadi aku tidak boleh lakukan sambil lewa.

Namun begitu, terlalu banyak yang aku tidak tahu dalam menguruskan muakha ini. Kosong. Risau juga program itu nanti tidak berlangsung dengan sempurna. Ya Allah, permudahkanlah segalanya. Amin.

Dalam sedar tidak sedar, pengalaman mengikuti program Wind of Change 6 ke Tohoi beberapa minggu yang lepas banyak mengajarku. Banyak juga mengubahku. Banyak yang baik, namun aku akui ada juga yang kurang baik. Tetapi aku bersyukur kerana dipertemukan dengan insan-insan baik yang sudi menegur kekhilafanku. Tidak keterlaluan andai aku katakan aku sayang kepada mereka, lillahi ta'ala.

  • skrg kamu da bergaul dgn ramai kwn n sy tumpang happy tgk kamu da ada ramai kwn d fb,tp jgn leka lak ea n hati2 berkwn tu,lagi2 kamu sbg wanita..
  • ayat die,,,,,,,ewah2......haha. owh, ko sblm pegi tohoi fesbuk pun xde kan..............skrg ni......................bapak r.................xtau la nk ckp cemane die dlm fesbuk.............. kalu jmpa face 2 face diam je ek................kalu komen fesbuk................peehhhh....kemain gempak ayat die kan.....................

Di atas adalah antara nasihat dan teguran yang aku terima. Tersentak itu tidaklah, aku lebih kepada bersyukur kerana Allah mendatangkan peringatan kepadaku melalui perantaraan mereka ini. Siapa mereka? Biarlah rahsia. Hanya Allah, aku dan orang terlibat sahaja yang mengetahui. Kedua-duanya orang yang berbeza, dan aku hormati. Terima kasih ya?

*Senyum :)

MasyaAllah..rasanya terlalu banyak yang ingin ditulis tetapi seakan-akan mati idea. Jadi sampai di sini dahulu. Mata pun sudah berat. Aku akhiri dengan subhanallah, alhamdulillah, Allahuakbar.


No comments: