Demi Masa

Wednesday, May 11, 2011

Pesan Ummi Ayah

Bismillahirrahmanirrahim..

Aku mulakan dengan menyebut asma' Allah Ar-Rahman Ar-Rahim. Segala puji dan puja hanya layak untukMu. Aku mengharap redhaMu di setiap hembusan nafasku. Selawat dan salam aku sertakan buat junjungan mulia Rasulullah SAW.

Allah datangkan sakit supaya kita bersyukur akan nikmat sihat, betul tak? Ya Allah, redhakan aku dengan setiap ujian yang Engkau berikan kepadaku. Amin.

*Senyum :)

Setiap hari aku akan menelefon Ummi dan Ayah. Setiap pagi dan malam. Tetapi sudahkah aku layak bergelar anak solehah? Ada suatu hari aku mendengar ceramah di radio, katanya, "Tidak digelar soleh/solehah seseorang anak itu jika ibu bapanya yang bertanyakan khabarnya dahulu". Allah. Memang selalunya itu yang berlaku. Astagfirullahal'azim.

Tadi pagi, sembang-sembang sebentar di telefon bersama Ummi dan Ayah. Pesan mereka memandangkan semester pendek ini tersangatlah banyak masa terluangku, mereka mencadangkan, "hafal Quran ye Syakirah?". Subhanallah. Ada niat itu dan alhamdulillah Ummi dan Ayah telah memberi kata-kata peransang. Mudahkan segala urusanku Ya Allah. Amin.

Banyak lagi pesan mereka yang menjadi sebahagian hidupku selama ini. Tetapi tidak punya banyak masa untuk menulis, ada meeting sebentar lagi.

Wassalam.

No comments: