Demi Masa

Sunday, May 15, 2011

Muakha 2

Bismillahirrahmanirrahim..

Aku mulakan dengan menyebut asma' Allah. Segala puji bagiMu Ya Allah, pemelihara seluruh alam maya. Aku mendamba redhaMu di setiap hembusan nafasku, di setiap bait kataku, di setiap detik dan ketika. Selawat dan salam aku sertakan buat junjungan mulia Rasulullah SAW.

Alhamdulillah, masih diberi peluang olehNya untuk merasai nikmat hari ini. Nikmat iman, Islam, kesihatan dan banyak lagi. Tidak terucap apatah lagi tertulis segala nikmatNya. Tetapi dek kerana setiap hari kita menerima nikmat ini, kita selalu alpa untuk mengucap syukur. Astagfirullahal'azim.

Semalam muakha pertama sudah selesai. Alhamdulillah segalanya berjalan dengan elok walaupun ada kekalutan sedikit di sana sini. Tidak banyak pun. Overall, semua berjaya. Jadi, sekarang sedang berdebar untuk muakha kedua, di mana aku adalah insan yang bertanggungjawab ke atasnya. Ya Allah, permudahkanlah. Amin.

Ada beberapa masalah yang timbul, tetapi insyaAllah itu semua ada hikmah di sebaliknya. Masalah-masalah yang timbul ini sedar tidak sedar telah mematangkan aku juga banyak mengajar aku pelbagai perkara. Tidak ada yang perlu dikeluhkan, bukan?

Maka sesungguhnya bersama kesulitan ada kemudahan. Sesungguhnya bersama kesulitan ada kemudahan.
[Al-Insyirah 94:5-6]


*Senyum :)

No comments: