Demi Masa

Sunday, December 19, 2010

Walimatul 'Urus

Bismillahirrahmanirrahim..

Aku mulakan kembali penulisan kalamku de
ngan asma' Allah. Mengharap bait-bait kata yang bakal dicoret mendapat redhaNya. Selawat dan salam buat junjungan mulia Rasulullah SAW yang dirindui.

Alhamdulillah, sudah selamat sampai di UIA.
Hampir separuh perjalanan tadi aku hanya tertidur di dalam kereta. Penat masih bersisa. Namun, insyaAllah perjuangan ini akan tetap diteruskan.

Malam semalam upacara membuka hadiah
dan ada juga jamuan kecil-kecilan. Banyak sungguh hadiah. Ini yang membuatkan aku mahu berkahwin juga ni. hihi. Sabar, masih mencari.

Hadiah yang paling tidak boleh aku lupa ialah,
botol susu! Siapalah yang nakal begitu ya? Aku rasa seperti muka aku yang naik merah. Ya Allah, malunya kalau aku adalah akak. Semua saudara mara gelakkan, tidak kurang juga mengusik. Ish, aku pula yang malu ni.

Jamuan semalam tidak luak sangat. Sate
400 cucuk itu terpaksa dibahagikan kepada saudara mara untuk dibawa pulang, bihun juga. Kek masih ada lagi di rumah. Sila habiskan ya, Encik Azeze.

Sedikit gambar dari kameraku. Sedikit cuma. Terlalu sibuk, sehingga tidak punya cukup masa untuk mengambil gambar.
Tunggu dari cameraman sahajalah.


debaran menanti majlis akad

ketika ijab dikabul

solat sunat berjemaah selepas nikah

halal sudah

tempat memotong kek

tiada pelamin, hanya meja makan

three-tier-cake, yummy!

kepenatan sesudah majlis

ayah menandatangan 'tinta kenangan'


membuka hadiah bersama


No comments: