Demi Masa

Sunday, September 26, 2010

Aku nak marah la ni. huh,

A'uzubillahiminassyaitanirrajim..

Aku mohon perlindungan dengan Allah dari syaitan yang direjam.

Fuhh..Janganlah rasa marah ini dicucuk oleh syaitan.

Dah lama dah aku simpan rasa sakit hati ni. Geram tahu tak?! Ish! Tolong. Tolong. Tolong. Ya, aku sedang bercakap dengan andalah ini.

Tolonglah jangan nak tambah dosa mata aku boleh tak?! Astagfirullahal'azim. Kita ni perempuan, Melayu, muslimah pula tu. Ugh!

Memanglah Malaysia ni beriklim khatulistiwa. Panas. Takde salji bagai. Tapi, perlu ke sampai pakai baju tak cukup sifat, seluar macam pinjam kat budak umur tiga tahun dan kain yang macam tak cukup benang tuh?! Ish! Aku geram sangat nih!

Dulu aku fikir jadi perempuan ni tak banyak sangat buat dosa mata. Iyalah kalau tengok rambut perempuan pun bukan berdosa. Tapi, ini sudah lebih! Dekat mahallah pulak nak bagi aku dosa extra. Aku tak nak la weh!

Ya Allah, astagfirullahal'azim. Ampunkan aku. Berilah hidayah kepada mereka. Amin.

Syukur amat my roomate semua budak sekolah agama, mereka semua tahu adab dan hukum. Takdelah nak bagi aku dosa free nih.

Aku bukan nak suruh anda pakai tudung labuh, berstoking bagai kat mahallah ni.
Aku pun tak pakai macam tu kalau dalam bilik. Tapi cukuplah kalau sopan. Menutup aurat yang paling penting. Adoii..

Ini belum cakap lagi yang pergi cafe macam tak tahu pulak abang yang kerja kat cafe tu lelaki. Memanglah ini mahallah sisters. Tapi, bukanlah bermakna takde seorang lelaki pun dalam mahallah ni. Cukup sifat kot abang yang kerja kat cafe tu. Aku tak nampak pulak ada kurang mana-mana kat abang tu. Diorang tu lelaki, mahram anda juga. Jadi, paham tak? Kenalah tutup aurat. Ish!

Ok, akulah yang salah sekarang sebab tak mencegah kemungkaran. Aku membenci dengan hati je. Aduh, lemahnya iman mujahidah ni.

Cukuplah. Daripada aku lepaskan marah dan geram kat blog, baik aku istigfar banyak-banyak. Kalau berani sikit pergi je tegur 'anda-anda' tu depan-depan, hee~

Amar ma'ruf nahi munkar itu wajib ke atas setiap muslim. Mujahidah, mujahidah.. takkan kena masuk ma'ruf club dulu baru boleh berdakwah? huh. (mengeluh kesal dengan diri)

Astagfirullahal'azim...

No comments: