Demi Masa

Sunday, April 4, 2010

pagi ahad

Bismillahirrahmanirrahim..

Semoga Allah merahmati hidupku dan sekalian makhlukNya.

Aku masih keseorangan. My roomate belum balik lagi, yelah, pagi lagi kan? Apa yang ingin aku ceritakan ya. Hurm..

Mid sem exam bermula next week tau. Budak-budak matrik dah start final. Takpe, habis awal pun buat apa kalau kita tension kan? Aku yang ambik one year programme kat UIA ini pun dah rasa sesak nafas, apatah lagi budak-budak matrik.

Lagi berapa minggu sahaja pun aku di bumi Petaling Jaya ini. InsyaAllah, bulan Julai nanti aku akan meneruskan pengajianku di peringkat kuliyyah pula. Semoga berjaya di Gombak pula ya Syakirah! ;D

Walaupun cuma setahun sahaja di sini, kenangan tetap terlukis di sini. Yang baik insyaAllah akan terus dalam ingatanku dan dijadikan tauladan. Yang pahit akan aku jadikan pengajaran dan iktibar. Itulah gunanya pengalaman bukan? Mengajar kita untuk menjadi manusia yang lebih berguna.

Astagfirullahal'azim..istigfar dahulu. Terfikir pula entah bila pula Allah akan menarik nyawaku yang dipinjamkan ini. Amalan aku belum cukup untuk menjamin aku ke syurga. Minggu lepas baru sahaja Allah mengambil kembali nyawa salah seorang sahabat satu batch aku di maktab. Semoga Allah merahmati arwah. Amin.

Ya Allah, andai Engkau ingin mengambil nyawaku, ambillah ketika aku sedang khusyuk beribadah kepadaMu, janganlah Engkau mencabut nyawaku ketika aku sedang leka membuat maksiat kepadaMu. Ampunkan segala kelalaian aku selama ini. Amin Ya Rabbal 'Alamin.

3 comments:

Ummu Humaira' said...

haih, mngantok ngadap calculus spnjang weekend ni..

Abdullah Shazmeer said...

xpe, truskan prjuanganmu whai mujahidah islam..
insyaAllah, semoga rahmat Allah sentiasa brsama anti..

Ummu Humaira' said...

insyaAllah akhi..
semoga diriku thabat di jalanNya..