Demi Masa

Saturday, April 10, 2010

ba'da imtihan

Bismillahirrahmanirrahim..

Dengan namaMu Ya Allah, aku mohon dipandu ke jalan kebenaran. Amin.

Alhamdulillah, selesai sudah mid term exam aku. Lega pastinya. Tetapi, hati tidak
juga senang sangat kerana merasakan aku tidak all out untuk mid term ini. Result mungkin tidak seperti yang aku harapkan, namun aku masih bertawakal kepada Allah, Yang Maha Menentukan.

Ba'da imtihan
Tidak bermakna habis je exam boleh buang semua buku bukan? As a student, our duty is continuous, it has no stop. In fact, we're always learning in each second in our life till the last breath we breathe.

Ya! Aku perlu terus bergelumang dengan buku-buku serta exercise calculus tercinta. Tidak ada perkataan berhenti ya dalam belajar. Syakirah kuat! Semangat! Tetapi sekarang, aku belum mulakan lagi, heh. Pagi tadi ada kelas math, tidak mengapa bukan aku berehat dahulu petang ini?

Saya nak jumpa dia
Hari ini aku baru add beberapa orang di Facebook. My brother-in-law-to-be dan seorang lagi, Husnul Khatimah nama komersialnya di Facebook. My future brother-in-law itu aku kenallah. Yang seorang lagi, aku nak jumpa sangat dengan dia. Aku rasa dia seseorang yang menarik dan aku perlu rapat dengannya. Cuma aku tidak pasti benarkah dia student UIA? Tidak ada udang di sebalik batu ya, aku nak sangat jalinkan ikatan ukhuwah bersama saudari itu. InsyaAllah, suatu hari nanti andai diizinkan Allah aku akan bertemu dengannya.

Memang, ini pertama kali aku approve friend request dari orang yang aku tidak kenali. Aku bukan berlagak dan memilih, cuma aku merasakan niat aku di facebook untuk reconnect dengan kawan lama dan keep in touch dengan kawan sekarang ini. Make new friends cam tak berminat sangat. Bukan saya berlagak ya. Tetapi kalau jadi friend dan tak ada apa-apa common thing nak buat apa kan? Aku tidaklah eager nak dapatkan friendlist sampai beribu-ribu. Orang kata 'quality is better than quantity'. Jadi, aku berfikir, baik kawan yang sedikit tetapi aku memang kenal dan berhubung dengan mereka daripada kawan beribu-ribu di friendlist itu tetapi hanya sekadar memenuhkan
list.

Banyak cerita lagi sebenarnya, nantilah ya. Ada tanggungjawab lain, tidak harus aku abaikan. Wassalam.

No comments: