Demi Masa

Thursday, April 15, 2010

tak sedar

Subhanallah..

Maha suci Allah yang tak pernah tidur dan tidak pernah lupa.

Hari ini 1 Jamadilawal ya? Sungguh tidak sedar ya dengan tarikh hijriah. Kenapa dengan Jamadilawal??

Boleh saya senyum? :)

Tanggal 10 Jamadilawal 1412 mujahidah ini dilahirkan. Sempatkah aku sampai ke usia itu? Entahlah. Semua ditentu Allah. Lagi sembilan hari jika dikira-kira. Dan dalam tempoh itu, sempat sahaja jika Allah ingin mengambil nyawaku. Nauzubillahiminzalik. Aku belum bersedia.

Muka kembali serius.

Ouh, banyak amalan yang aku perlu perbaiki dan tambah. Ya Allah, hidupkan aku selagi hidup itu baik untukku, dan matikan aku jika mati itu lebih baik untukku. Engkaulah Tuhan yang Maha Mengetahui. Ampunkan segala dosaku. Amin.

Aku mengharap redhaNya..

No comments: