Demi Masa

Thursday, April 15, 2010

Aku tersenyum :)

Bismillahirrahmanirrahim..

Alhamdulillah, masih diberi peluang oleh Allah untuk hidup dan beribadat kepadaNya hari ini.

Pagi-pagi ini aku tersenyum melihat gelagat adik-adik di tadika itu. Seronok melihat karenah mereka. Tengok dari tingkap ini sahaja. Tadika IIUM lah. :)

Aku masih membina kekuatan. Aku juga sedang membina diri, mentarbiyah diri dan muhasabah diri. Banyak khilaf dan dosa diri ini. Astagfirullahal'azim..

Aku tidak mahu kelemahan aku ini membuatkan otot pipiku menjadi tegang. Aku mahu sentiasa tersenyum dan memberi sedekah buat saudara seIslamku. Tentunya tidak buat ikhwan. Akhowat sahaja. Tersasar pula nanti niat baikku ini.

Kekuatan itu milik mutlak Allah. Jadi kepadaNya sahajalah aku bergantung harap. Semoga aku istiqamah di jalan yang aku pilih ini. InsyaAllah. Amin.

Aku masih tersenyum.. :)

No comments: