Demi Masa

Saturday, October 9, 2010

Israel Laknatullah!

Bismillahirrahmanirrahim..

Dengan asma' Allah aku kembali menukilkan kalam.

Ya Allah, semalam menonton berita sambil dinner memang membangkitkan amarah aku. huh! Tentera Israel sudah memajukan sistem ketenteraannya dengan membeli jet pejuang yang tidak dapat dikesan radar. Untuk apakah semua itu??

Oh dunia hari ini! Sudah buta barangkali dengan tindakan Israel itu. Amerika itu, sama sahaja. Menggelarkan diri kuasa utama dunia konon. Kononnya juga mahu dunia ini aman.

Atas alasan apakah yang membolehkan pencabulan hak asasi manusia oleh Israel kepada bumi Palestin itu??!!

Butakah dengan kesengsaraan rakyat Palestin itu?? Pekakkah dengan tangisan anak kecil dan kaum wanita di sana?? Atau memang kalian tidak berotak?!

huh!

Baru sebentar tadi aku membaca Berita Harian Online dalam ruangan Dunia. 'Askar Amerika potong jari warga Afganistan' tajuk artikel tersebut. Sekali lagi menaikkan kemarahan aku. Siapa kalian untuk menyeksa rakyat Afganistan begitu? huh. Merasakan diri mereka sangat mulia kononnya.

Sedarlah bangsa laknatullah, kalianlah golongan yang paling hina di sisi Allah kelak.

Aku cintakan saudaraku. Aku mahu turut sama berjihad bersama mereka. Ya Allah, pilihlah aku menjadi golongan para syuhada'Mu.

Janji Allah itu pasti.

No comments: