Demi Masa

Friday, August 27, 2010

takdir Ilahi berhikmah

Bismillahirrahmanirrahim..

Mulakan dengan nama Allah serta mengharap redhaNya.

Ramadhan sudah menghampiri 10 malam terakhir, berpeluangkah aku menikmati lailatul qadarMu Ya Allah?

Saat ini, ketika ini, diriku sedang belajar untuk bersabar dan redha dengan takdir Ilahi. Sungguh, Allah Maha Mengetahui apa yang ditetapkan buat hambaNya. Maha Bijaksana Allah dalam menetapkan semua itu tidak perlu diragui.

Buat sahabat-sahabat yang berjaya mendapat biasiswa JPA, tahniah ikhlas dariku. Itulah rezeki yang Allah sudah takdirkan buat kalian. Kalian memang layak.

Aku?

Permohonanku tidak diproses pun. Jadi tidak perlu semak keputusan pun sudah tahu permohonan tersebut tidak berjaya. Biarlah, rasa sedih itu sudah lama aku tinggal jauh-jauh. Memang bukan rezekiku. Tidak perlu disoal hikmah Allah disebaliknya.

Allah mahu aku terus meminta dan memohon kepadaNya. Supaya aku tidak sombong dan tidak lupa akan hakikat diri sebagai hamba. Ya, aku masih tidak layak untuk menerima nikmat itu. Allah lebih tahu, malah Maha Mengetahui.

Senyum :)

Lagi satu, aku sudah belajar untuk melupakan sakit hati yang lalu. Biar ia terbang bersama angin, hanyut bersama air. Diriku mahu tenang. Benar ini, semua sudah ku lupakan. Tiada dendam, tiada geram.

Dia, kamu dan kalian, tiada lagi sakit hati ya antara kita? Ayuh, kita lupakan kisah lalu. Kita cipta cerita baru. Cerita bukan miliknya atau aku, tetapi kita. Kita semua.

Cerita mencari redha ilahi, mendamba cintaNya. InsyaAllah.

Semoga Allah redha..

*senyum

2 comments:

y0Ngu falcon said...

sabar eh shark :D

Mujahidah Mardatillah said...

insyaAllah ta'ala..
ak lek je yong..huhu
tp ak ingt klu name ak sabariah, msti ak jd org yg lebih b'sbr en??hik3