Demi Masa

Sunday, August 15, 2010

baiti jannati

Bismillahirrahmanirrahim..

Aku mulakan dengan menyebut asma' Allah. Semoga rahmat dan redha Allah melimpahi ke atas muka bumi ini. Amin. Alhamdulillah, tika ini, aku masih mampu bernafas dan menikmati keindahan ciptaan Ilahi. Syukur yang tidak terhingga!

Semalam selamat sampai di rumah tercinta lebih kurang pukul 9.30 malam. Melihat wajah ummi yang ceria menyambut kami, tidak putus-putus ungkapan alhamdulillah meniti di bibirku. Teramat-amatlah puas dapat pulang ke rumah. Semuanya dengan rahmat Allah pastinya. Syukran lillah.

Bila sudah di rumah, faham-faham sahajalah, buku yang dibawa pulang bersama itu jarang sangat hendak dibuka. Iya, buka jugalah, tetapi lebih banyak tidak dibuka. Bahagian itu, aku kesal sedikit dengan diri sendiri.

Minggu hadapan ini jikalau tidak silap, ada dua atau tiga kuiz yang menanti. Harap sangatlah otak ini tidak menjadi tepu. InsyaAllah, aku akan cuba untuk mencover masa yang terbuang di rumah tanpa buku ini apabila aku kembali ke UIA nanti. Semoga Allah membantuku, amin.

Emosi dan diri sudah kembali ke tahap normal rasanya. InsyaAllah, tiada lagi perasaan kusut yang mengganggu diri ini. Harapnya begitu.

Melihat jam, ah, sudah agak lewat. Tetapi hati ini seakan mahu meluahkan segala yang terbuku dan tersembunyi. Sabarlah duhai hati, biarlah terus tersimpan. Mungkin juga perlu dirahsiakan.

Ya, kadangkala aku terfikir juga bahawa aku seperti menceritakan semuanya kepada blog ini. Aku kadang-kadang merasakan tiada siapa yang akan membacanya. Mungkin aku tersilap. Rasa hati ini tidak perlu dihebohkan semuanya. Ada yang perlu disimpan kemas dalam hati. Biar kepada yang berkenaan sahaja perlu diluahkan.

Aduh, sekali lagi aku mahu terlepas bicara. Rahsialah duhai hati. Sabar ya?

Antum, tidak perlu sangat untuk fahami bicaraku kali ini. Banyak tersirat daripada tersurat.

Wallahu'alam..

No comments: