Demi Masa

Saturday, June 18, 2011

Menanti

Bismillahirrahmanirrahim..

Aku mulakan dengan menyebut nama Allah, mengharap redhaNya di setiap hembusan nafas. Selawat dan salam buat junjungan mulia Rasulullah SAW.

Dalam doa tak pernah putus
aku menanti kehadiranmu
bagi menuntun aku
menuju ke syurga abadi

selagi ijab belum dikabul
bukan perhatianmu yang aku perlu
tidak juga senyumanmu
hanya ku mahu
kamu bantu diriku
menjaga hatiku, juga hatimu
agar tidak terpedaya
angan-angan yang syaitan jadikan indah

kerna aku wanita
yang sedia fitrah lemah
dan kamu, lelaki
yang seharusnya menguatkan aku
untuk terus teguh mencari cintaNya.

Syakirah Talha
[2202]
18 Jun 2011
16 Sya'ban 1432


nota kaki: Tidak pasti ada kaitan dengan keadaan sekarang atau tidak. Tetapi, masih, kepada para lelaki, silalah faham keadaan wanita yang lemah ya? jangan memberi harapan kepada kami selagi tidak pasti untuk dijadikan isteri :)

5 comments:

Nurul Syahida binti Mohamad Rodi said...

setuju

senjata ialah doa kita agar Allah terus menetapkan pendirian kita & meneguhkan iman kita

tindakan kita mesti ditapis dengan al-Quran & as-sunnah

Mujahidah Mardatillah said...

itu la..kdg2 diri sendiri pon xkuat ni. ye la soal perasaan kn? syaitan selalu je dtgkn bisikan2 utk menipu kita. akhirnya iman selalu kalah kpd nafsu. na'uzubillahimin zalik.

semoga Allah terus menguatkan hati dan iman kita semua :)

yamilalala said...

faham sangat....aku pon mcm tu jugak...pernah mengalami perasaan mcm syakirah...dan taknak lagi perasaan teruk ni..kepada para lelaki..tolong,jangan layan kami baik sgt.

Nurul Syahida binti Mohamad Rodi said...

betul..

bg kte dlm byk2 ujian, ujian perasaan lebih memedihkan sbb iman kita meronta menafikan perasaan

jd kita sbnrnya kna jaga diri mula. ikhtilat. pndgn mata.

tp itula yg kekadang x t'jga

kena lebih m'jga. mudahan ALLAH dgr rintihan kita & menjauhkan kita dari m'jd fitnah dunia

Mujahidah Mardatillah said...

yam: btol, fitrah wanita memang lemah. mudah tunduk pd nafsu jika iman tak kuat. sbnrnya kita memerlukan lelaki utk menguatkan iman kita, bkn melemahkan :)

ieda: amin. semoga rasa cinta yang lahir dr hati kita adalah fitrah bukan membawa fitnah :)