Demi Masa

Saturday, November 26, 2011

Cinta SMS

Bismillahirrahmanirrahim.

Jujurnya, siapa yang tak mahu berkahwin? Aku juga punya keinginan seperti orang lain. Mahu merasai kebahagiaan syurga di dunia.

Tetapi bukan waktu yang sesuai untuk aku memikirkan semua ini.

Kenapa? Sudah kecewa setelah orang diharapkan punya pilihan yang lain?

Tentulah tidak! Ini semua lumrah kehidupan. Allah sudah merencana yang terbaik untuk kita semua. Jadi mengapa perlu aku merasa sedih? Kalau betul dia jodohku, tentu Allah akan mendekatkan hati kami suatu hari nanti. Andai dia dan aku tercipta untuk yang lain, tentu sahaja Allah menjauhkan hati kami.

Sekarang hati aku milik Allah, dan selamanya begitu. Jika mahu mencuri hatiku, mintalah izin dari Allah.

*Senyum :)

Mahu kongsi ini. Seronok ceritanya.

Jangan lupa baca episod-episod seterusnya tau! ;)

Kalau ikut hati yang tak fikir panjang, memang mahu berkahwin sekarang. Hah, calonnya sahaja belum ada!

Cuma satu aku minta, jangan cuba menduga hati aku. Hati wanita ni memang fitrahnya lemah. Jadi aku mohon kamu menguatkan aku, bukan semakin melemahkan.

Ah, mungkin kamu tak faham.


"Eeiii, aku marah betullah. Kenapa dia cakap macamtu?"

"Hati aku makin sakit Nura. Kenapa dia menduga aku?"

No comments: