Demi Masa

Tuesday, October 4, 2011

Ingatkan saya.

Bismillahirrahmanirrahim.

Aku mulakan dengan namaNya, serta mengharap redhaNya. Selawat dan salam buat Rasulullah SAW.

Minggu lepas habis program Gemilang. Mungkin Muakha 6 akan diadakan selepas konvo. Jadi cadangnya, mahu menggunakan minggu ini sebaik-baiknya dengan urusan study. Tapi, ada satu lagi tanggungjawab yang baru aku terima.

Setiausaha TEX-C 2012

Meeting almost everyday. Tapi macam aku kurang berikan komitmen dek kesibukan kelas. Maaf.

Semalam program dengan Kak Akmal di CENSERVE. Habis lebih kurang 11 malam. Pergi mengisi perut yang kosong di HS. Alhamdulillah, sebelum itu sempat berbuka dengan meneguk air dan sedikit roti. Balik mahallah sudah pukul 12 lebih.

Mengemas diri dan ambil ketenangan denganNya, sambung pula tugas sebagai setiausaha. Minit mesyuarat, selesai. Proposal, selesai diedit bahagian yang perlu. Ada kerja yang lain juga sedikit. Hampir pukul 3 pagi baru selesai semua.

Terjaga pukul 5, tetapi culas untuk bangun. Akibatnya, terlepas tahajud. Khilaf, khilaf. Pukul 6 lebih, dengan izin Allah pastinya, mujur Ummi telefon. Bergegas untuk subuh. Alhamdulillah, syukur dengan nikmatMu.

Tadi tengah hari, miss call daripada APM tidak sempat dijawab. Baca SMS yang dihantar, "Aslm,awk,awk anta proposal kt email ke gmail? Pm ckp xde pn."

Allah, dalam keletihan malam tadi aku terlupa langsung untuk emailkan proposal yang sudah diedit terus ke email PM. PM, saya minta maaf. Serius, otak terlampau letih sampai tak ingat semua.

Masuk lab tadi jadi serba salah segala. Aku khianat pada amanah. Astagfirullahal'azim.

Jadi selepas ini, tolong ingatkan saya selalu ya?

p/s: Esok interview for student exchange. Mohon doa restu Ummi Ayah, mengharap redhaNya. Semoga dipermudah segala. Amin. Wish me luck!

No comments: