Demi Masa

Wednesday, August 10, 2011

Mencari

Bismillahirrahmanirrahim..

Aku kembali menukil kalam dengan menyebut asma' Allah Ar-Rahman Ar-Rahim. Segala puji dan puja hanya layak bagiNya. Aku masih dan sentiasa mengharap redhaNya mengiringi setiap hembusan nafasku. Selaw
at dan salam aku titipkan buat junjungan mulia Rasulullah SAW.

Alhamdulillah, masih berpeluang bernafas dalam n
ikmat iman dan Islam. Syukur.

Subhanallah, sudah masuk bahagian kedua ramadhan rupanya. 10 malam kedua, iaitu magfirah Allah. Semoga Allah memberi pengampunan ke atas dosa-dosa kita.

Beberapa hari aku menyepi. Mencari jawapan untuk pelbagai persoalan dalam benakku. Tetapi, hingga saat ini segalanya masih berserabut. Aku jadi semakin buntu dan hampir berputus asa.



Allah, aku tidak mahu menyerah sebelum segalanya selesai.

Sahabat-sahabat sekalian, tolong berikan kata-kata semangat buatku. Tolong pujuk aku dengan ayat-ayatNya. Aku bimbang, saat ini iman terasa sangat terhimpit. Aku tidak mahu nafsu yang mengawal diri.

Tolong aku, sebelum aku benar-benar menyerah dan terus kalah..



La haula wala quwwata illa billah.

No comments: