Demi Masa

Saturday, January 29, 2011

hectic

Bismillahirrahmanirrahim..

Aku mulakan kalam dengan menyebut asma' Allah Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang. Selawat dan salam buat junjungan mulia Rasulullah SAW.

Alhamdulillah sudah mula bercuti. Syukur rasanya berpeluang juga merasakan rehat. Semester kedua ini sangat-sangatlah terasa hecticnya. Cuti, oh indahnya.

*Senyum :)

Tadi baru selesai dengan pertunangan abang dan Kak Roha. InsyaAllah mengikut perancangannya bulan sepuluh nanti pernikahannya. Ya, maknanya di sini, hanya tinggal abangme dan aku sahajalah lagi yang masih bujang.

Lambat lagi mungkin bagi kami. Tunggulah. Teringat pula tadi Opah tiba-tiba cakap jangan pilih orang dari *tut* (salah sebuah negeri di Malaysia). Entah mengapa, tidak pasti. Abangme tidak tahulah sudah mencari calon atau belum. Aku? Biarlah rahsia. Tidak selayaknya rasa hati ini dihebahkan.

Janji dahulu, masih tidak pasti akan diteruskan atau tidak. Setakat ini janji itu masih berlansung. Walau ada kalanya janji itu seperti agak tidak masuk akal, dan sungguh aku tidak pasti mengapa aku masih setia dengan itu. Biar Allah menentu semua. Aku tidak akan sekali-sekali melawan takdir, biar janji itu nanti yang akan tergadai. Janji Allah itu lebih pasti dan lebih tepat. Aku percaya.

Apa janji itu? Biar Allah dan aku yang mengerti. Sebahagian sahabat aku juga tahu. Janji setia itu pernah aku tulis dalam surat kepada rukun 12 dahulu. heh, kelakar.

Tapi kan, aku tidak akan cuba menaruh harapan pada yang sudah punya pilihan hati. Iyalah, mana mungkin aku berpeluang lagi, bukan? Lebih baik mengundur diri. Eh, bercakap soal siapa ini? heh.

Cukup. Habis cerita. Penat sepanjang perjalanan ke Sekinchan tadi masih bersisa lagi. Aku sudahi dahulu kalam, insyaAllah akan kembali menulis nanti.

Wallahu'alam bissawab.


4 comments:

y0Ngu falcon said...

:DD

Mujahidah Mardatillah said...

yong, ang phm ka??? hoho XD

firdausaharudin said...

HHAHHAHAHAHA. aku tahu kan org tuh?? kan kan or tak?? HAGAHGAHAA

Mujahidah Mardatillah said...

org yg mne mksud ko??
i'm not sure u know him or not.
no comment..haha