Demi Masa

Sunday, January 30, 2011

cuti, cuti, cuti..kemudian?

Bismillahirrahmanirrahim..

Dimulakan dengan asma' Allah, segala puji bagi Allah. Maha suci Allah, Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang. Sentiasa mengharap rahmatNya di setiap hembusan nafas yang ku hembus. Selawat dan salam buat junjungan mulia Rasulullah SAW.

Alhamdulillah, sudah hari kedua bercuti. Namun, buku calculus dan electronic masih belum dibuka. Ya Allah, jauhilah aku dari sifat malas. Amin. Assignment dynamics lagi. Cepatlah sifat rajin ini datang. huu~

Ya, cuti, cuti juga. Selepas cuti ini menanti pula lagi dua paper. Calculus dan electronics. Risau campur bimbang. Kedua-duanya masih blurr lagi. Bagaimanalah mahu mengekalkan CGPA ni? Apa-apapun yang penting niat itu perlu ditajdid selalu. Lillahi ta'ala, mujahidah! Bukan dean's list yang dikejar, tetapi deen's list. Agama itu yang perlu diutamakan SENTIASA.

"Dinikahi wanita itu kerana empat perkara. Kecantikannya, keturunannya, hartanya dan agamanya. Maka pilihlah kerana agamanya, nescaya beruntung kedua tanganmu."
[Hadith nabi]

Entah mengapa tiba-tiba teringat hadith ini. Bukan mahu memilih isteri sahaja perlu pilih yang beragama. Memilih calon suami begitu juga. *wink,wink ;)

Sarawak, jauh ke? hurm..

2 comments:

dewdrop said...

bukan dean's list tapi deen's list
teguran buat aku :'(

Ummu Humaira' said...

teguran utk kte sume..huu