Demi Masa

Monday, December 16, 2013

Di situ.

Bismillahirrahmanirrahim.
 
Alkisahnya, kelas cancel pagi tadi. Aku pun sambunglah buat assignment. Banyak lagi kerja yang belum siap. Tambah pula ini minggu terakhir lectures. Makin menggila semua orang nak siapkan segala reports, mini projects dan segala macam lagi.
 
Bosan buat kerja seorang diri, aku ambil keputusan untuk merayau-rayau -seperti selalu-. Ada dua tempat yang aku suka pergi untuk cari ketenangan. Satu, ke masjid. Kedua, kedai buku. Dua tempat ini aku lebih suka pergi sendirian. Lebih senang aku nak berlama-lama tanpa menghiraukan masa orang lain. Lagi satu tempat aku suka melihat alam. Nature. Tapi untuk melihat alam semestinya aku perlu berteman. Bahaya bersendirian.
 
Jadi, kalau tiba-tiba rasa kehilangan aku atau susah dijumpai, carilah aku di dua tempat ini. Di SHAS mosque atau di Darul Kutub.
 
Dan tadi, niatnya lain. Nak beli something for my best friend's birthday. Tapi 'terbeli' juga buku untuk diri sendiri. Susah nak tahan diri ni daripada tak membeli kalau dah masuk kedai buku tu.
 
Dan sepanjang aku berjalan pulang ke mahallah aku tersenyum. Sinis untuk diri sendiri kerana buku yang aku beli sebentar tadi. Kenapa buku itu? Hanya Allah yang tahu.
 
Senyum :)
 
inilah bukunya! ^_^
 

No comments: